lördag 5 mars 2011

SEX

Sex, bara ordet väcker div. olika känslor hos alla! Jag tänker mycket på sex, inte så att jag ständigt går runt och tänker på själv akten utan mer vad det innebär, mina egna tankar och känslor kring det och även andras, hur reflekterar andra kring sex. Vad betyder egentligen sex för människans välbefinnande? Det finns ju inget bättre än bra sex! Med vissa människor har man bra sex men inget annat funkar, andra människor funkar relationen men inte sexet och sen kan man vara riktigt lyckligt lottad och ha världens bästa sex och världens bästa relation förövrigt. 

Förutsättningarna för bra sex tror jag handlar om kommunikation och att våga visa sina känslor. Våga uttrycka sig, leva och känna! Fantasi, våga fantisera, våga prova och våga misslyckas! Sen handlar ju inte sex om bara själva samlaget utan det är ju inkl. närhet och allt runt omkring. The intercourse är ibland bara själva avslutningen på en trevlig stund, å andra sidan en snabbis på oväntat place kan ju vara nog så trevligt! Jag tycker alla förtjänar bra sex, för av bra sex mår människan bra och mår vi inte bra av sex, kanske sexet inte är så bra...? Det finns ju oändliga tips och råd, min tro är att gott sexuellt välbefinnande bygger på självkännedom och att våga stå för vem du är och hur du känner och vill!

Sex it up, puss and good bye! :) Peace out!

2 kommentarer: