lördag 19 mars 2011

Min lillebror och jag...

...jag är 10 år äldre än min lillebror. Jag minns när lillebror födde, jag minns när han var bebis och när han växte upp. Man kan tro att 10 års åldersskillnad skrämmer vilken relation som helst och ett sladdis syskon blir mer ensamt och föräldrar knytet... Så är inte fallet med min lillebror. Min lillebror blir som mitt och Martins tonårskid, nä kanske inte...hehe! Men vi umgås mycket och gärna, det gäller alla i min familj. Inte bara mina föräldrar och syskon utan även mina kusiner, vi är alla uppväxta tillsammans och trots att vissa av dem man idag inte träffar så ofta så finns det alltid kvar på sin plats i mitt hjärta, mycket bus och roligheter ligger nära i minnet!

Jag minns när jag och min kusseLisa inte ville ha med lillsyrran men lovade att hon skulle få vara med bara vi fick leka frissör... Vilket resulterade i att alla tanter på stan de närmaste åren utbrast när de såg lillsyrran - Ååå vilken fin liten pojk ni har!
Jag minns även klart och tydligt när mina storkussar: Nicke och Jonne lät mig vara med att hänga, någon var de ju tvungna att öva tacklingar på... ja, en del av "framgångarna" kan man tacka mig för med andra ord! :) En fin historia om krig med förskärare finns oxå att förtella! Å min lillkusse Mimmi... det finns ingen som barnen älskar mer än henne, jag gillar ju henne en hel del själv såklart! :D

Tillbaka till lillebror! Min lillebror är en av de ödmjukaste killarna jag känner. Han är till snäll, omtänksam och bryr sig så otroligt mycket om sin stora feta familj! Han ställer upp för mig/oss i vått och torrt! Han är den bästa och kärleksfullaste man kan tänka å vet ni vad, ungjäveln är 18år (snart), min lillebror är världens bästa lillebror!


Puss lillebror, du ligger mig alltid varmt om hjärtat! Ni andra, ni får vänta på er hyllning, det kommer sinom tid!

5 kommentarer:

  1. Kära Jenny. Sitter här och läser din blogg. Tårarna trillar. Du e så söt. Jag älskar dig så mycket. Puss och kram! Mamma

    SvaraRadera
  2. åh syrran, jag älskar dig så otroligt mycket, säger det allt för sällan!
    love you! <3

    SvaraRadera
  3. Mamma... blötdjur där! ;) Tur att vi har varandra, ensam är inte stark! Älskar er!!! Puss <3

    SvaraRadera
  4. Jag väntar!!!

    ......å väntar å väntar.
    <3 <3
    Har du fått en hink i huvudet på länge?? Ahaha :-D love you sis

    SvaraRadera