fredag 25 mars 2011

Karlar ty å väsen

De lovar det ena, de lovar de andra. Karlar kan vara bra att ha, ja men det kan toapapper oxå va, om man lagt en korv... Här kommer jag hem efter en dag av slit, tror att det ska vara städat och fint. För det var det någon igår som, hör å häpna, erbjud sig att städa helt frivilligt och så kommer jag hem... Så är det smutsigt över allt! Jag hatar smuts, damm, oreda och annat shit! Jag får panik. städar hela huset i ren frustration, 3 timmar senare, trött som satan! Karln hjälpte så snällt till men det är såååå konstigt att man ibland ska behöva bli så besviken, sur, arg eller ledsen för att de ska fatta?! Kommer de inte ihåg något tillbaka i tiden? Vad hände med erfarenheter och tidigare upplevelser, har inte en karl det?! 

Mitt problem dock är att jag kan ju inte vara arg på "den där "speciellt länge... å jag kanske inte var så arg egentligen men skrämsel taktiken, kära vänner, är en god och effektiv taktik! :D Spela förbannad och sur som satan då blir lille karl skraj och du kan få han att göra va fan du vill! Städa, greja, laga mat eller strippa... you name it! Mmm, Jenny är smart, gäller att få karln att tro att det är han som bestämmer, att det som är han som väljer och att idéen är hans egen... Egentligen är det bara en otroligt intelligent kvinna som ligger bakom ALLT! :) High five för det! 

Nä, jag är inte arg, inte alls, bara lite trött... Men nu är det i vart fall rent så nu är jag lycklig och lugn igen! Trevlig fredag kära vänner! 

Puss & kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar