torsdag 24 mars 2011

Överraskningar blir man himla glad av!

Livet är fullt av små fina överraskningar. Man vaknar på morran, det är sol = ÖVERRASKNING! Man hämtar barn på dagis/förskola de är glada och älskvärda en HEL dag = överraskning! Man kommer hem efter en slitsam dag på jobbe och får lust att städa = överraskning! Kanske sätter man sig frivilligt och pluggar en massa shit = överraskning! Som sagt livet är fullt av små överraskningar... det finns ju dem av lite finare karaktär så som blommor, presenter, snälla män och ibland som igår kväll! Jag får ett sms, öppnar och inuti står det: "Nu har jag kollat igenom alla dina profilbilder på fb. Du är så fin :) Godnatt!" Bara så där, blev jag den gladaste ever. Fina vännen Sofia (<3) och spontan sms av högsta kvalite är inget att förkasta! Det gjorde verkligen min dag/kväll/natt kanske mer! Ett happy sms som man kan ha att läsa på när mörkret hägrar och depressionen faller på... jag kommer aldrig bli olycklig igen, när jag som tidigare nämnt både garderat mig mot PMS (jobbar som satan på ett bot, det kommer snart, jag känner det... ) + härliga överraskningar, stora som små! ;D

Tänk vad små ord och lite omtanke kan värma och göra gott! Jag tror att det är många med mig som ibland glömmer av det där lilla extra som kan göra vilken dag för vem som till den bästa på länge! Ibland behöver man värmande ord från sina vänner, familj eller kärlekar... Och visst värmer det mer när det kommer oväntat och som en överraskning! Som sagt en överraskning liten eller rejäl, gör gott för både kropp och själ!

Puss & kram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar