söndag 13 mars 2011

Kaffe & en å annan söndagsfundering!

Kaffe, kan vara det bästa som någonsin har framställts! Kaffe kaffe kära vän, du är värt vart enda spänn! Kaffe värmer både kropp och själ, kaffe borde vara en rättighet till alla! 

Det är mycket prat om Japan nu, med all förståelse! Usch, mycket kan man säga om kalla, gråa, trista och jävliga Sverige men visst har vi det allt bra här ändå! Inga jordbävningar, inga översvämningar, inga tsunamis å inte heller några spyende vulkaner... Nä vi har det allt riktigt oförskämt bra här! Det är väldigt skrämmande vad naturen kan förorsaka men det är också väldigt skrämmande gällande alla kärnkraftverk och vilka skador de kan tänkas ge, inte bara nu utan i flera generationer fram igenom. Att världen inte kommit på bättre och säkrare sätt att utvinna mycket och bra energi och att vi inte trots tidigare erfarenheter av Tjernobyl har gjort mer... 

Mycket kan modernatur ställa till med, men mycket av alla hemskheter och tragedier i världen är det ändå människan som oftast är boven i dramat. Å hemska tanke men modernatur vill nog bara balansera vår överbefolkade värld, jag tror vi för ofta gör mer än vad vi borde och jag tror att vi för ofta försöker att styra vårt öde och utmanar naturens gång... Är det alltid bra att göra allt för att rädda alla, har vi glömt vad det naturliga åldrandet, sjukdom och död har för del i vår värld? Det är en svår tanke då jag skulle göra ALLT för att rädda dem jag älskar, men vart går gränsen för vad vi borde respektera och acceptera? Ja, lite av mina söndagstankar i kombo med min underbara kopp kaffe, vem är en okänslig "överklass f*tta" här... ja jag har det allt för jävla bra, idag ska jag vara tacksam!

Puss & kram, tjingeling & på återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar