torsdag 17 mars 2011

Att drabbas av?!

Det finnes mycket märkliga ting att drabbas av. Mystiska sjukdomar, mystiska tillfrisknande och mystiska mystik grejer. Jag tänker ibland på alla äckel grejer så som penisfiskar, parasiter, dvärgband maskar och annat shit! Något som jag är extremt rädd för är saker som suger blod och liv som tar sig in i kroppen för att sakta käka upp dig inifrån (nu brukar det ju inte vara så allvarligt med dock tanken över ätandes monster i din kropp.... uuuh)! Den gamla penisfisken finnes ju inte i vårat land men snart kanske, med tanke på hur all skit sprider sig. Tänk dig en firre med hullingar i ballen eller i fiffi, uuuh! Eller äckliga parasiter som borrar sig in i din fot och bygger koloni i din kropp... Näää, hur kom jag på att skriva om detta! Fy!

Jag förundras ibland om saker jag hör och vilken tro människor besitter. Själv kan  jag inte kalla mig troende. Jag tror på högre makter förvisso men vem som styr dessa är för mig oklart och Jesus död och uppstånden... nä inte riktigt my cup of tea! Jag tror på godhet. För att vara en god människa som kämpar för rättvisa, kärlek och välmående till den enskilda individen, behöver jag ingen Gud. Jag behöver en tro på mig själv och en tro på att min vilja och välmening kan göra gott! Det är genom mig själv som jag handlar och genom mig själv jag kan göra en skillnad för någon annan. Någon form av tro på ett liv efter detta behöver vi nog får att kunna begrunda och hantera döden. För döden min vän, den följer livet hand i hand, ständigt i närheten. Älska livet innan det är för sent! You never know what to come, en bandis i rumpan eller en firre i murran... Å jag kan tyckas mer förvirrande än nånsin! Haha! Tror jag ska gå i säng tidigt tidigt idag! :D 

Puss!

5 kommentarer:

  1. tycker du kan skriva ett inlägg om dina närmaste, dvs mor&far, syskon, barn och blivande man - så dina läsare får veta mer om folket i din närhet, som förhoppningsvis gör så du känner dig älskad i alla väder!

    SvaraRadera
  2. Ska lägga ner lite energi i den frågan! ;) <3 Puss lillebror!

    SvaraRadera
  3. Puss på dig Jenny!

    SvaraRadera
  4. Vackert?? -nä!
    tycker du är lite skadat sys!
    Love you anyway <3 XOXO

    SvaraRadera
  5. Vackert? Vad menar du? Å skadad ja det var väl ingen överraskning...? hehe! Puss

    SvaraRadera