tisdag 1 mars 2011

Naken blöt å kall.

Så här på kvällskvisten kom jag plötsligt på att jag hade i min förvirring glömt att duscha. För vet ni vad jag verkligen verkligen avskyr att duscha på morgonen, jag förstår inte människor som duschar på morgonen! Helt obegripligt? Vad finns det för motivation till det? Ett plötsligt och plågsamt uppvaknade för er svår väckta möjligen, nä jag kan inte se några fördelar, alls...

Å jag då, för det första vill jag ju sova och inte gå upp en halvtimme tidigare. För det andra, min stackars nakna kropp fryser! Jag verkligen lider om jag tvingas naken och kall kliva in i en dusch, även om duschen sedan är varm kyls min arma kropp fort ner igen väl utanför, blöt, naken, rädd och exposed. Och nu undrar jag, hur är detta egentligen möjligt? Man trodde ju att detta hära gamla underhudsfettet man ligger inne med borde göra någon nytta men NEJ! Inte isolerar det någe vidare bra och vad ska det då vara bra till? Och min päls, den värmer inge gott den heller. Jag tycker min kropp helt enkelt borde bojkotta både päls och fett, tänk vad trevligt jag och min kropp kunde ha det då, massa tid över till annat!

Nu ska jag blöt å dann, kura ner i min bädd!

Tjingeling & på återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar