lördag 5 mars 2011

Allt av det bästa: kärlek, kaffe & sol samt reflektioner kring äckliga små varelser!

Äntligen värmer solens strålar mig där jag nu sitter, vid köksbordet med en kopp kaffe! Kan det bli bättre? Är våren snart påväg? Jag tror aldrig jag har haft en större längtan! Denna fruktansvärt plågsamma vintern har gjort tillräckligt tycker jag, stackars fåglarna borde väl vara ett utrotningshotat släkte snart? Hoppas dock kylan har mördat en del andra otrevliga varelser så som fästingar, myggor och de satans flugorna! Ja vem som tar hem guldet av de tre vet jag inte riktigt. 

Flugor e sååå äckliga å det är ju fan omöjligt att sova när de surrar runt å ska äta dina döda hudceller. Myggorna, kan liknas med djävulen, de suger ur livet ur en och lämnar kvar en fruktansvärd plåga, som på mig då som är lite känslig och får en svullnad som kan liknas en outvecklad ofödd tvillingsvulst stor som satan, det kliar, svider, blodvita uppstår och lämnar fula ärr... myggor är väldigt obehagliga, uuuh. Fästingarna, så oerhört obehagliga och opålitliga varelser, då bär de på en dödligsjukdom om man har otur. Tänker han äta dig? Tänker han smitta ner dig och göra dig sjuk, dreglig och halvförlamad? Nä, det kan du inte veta! Vi får vänta i upp till ett år å se om din kropp visar suspekta symtom eller om du vaknar en dag å ser ut som Quasimodo... sorry! Ja vem tar hem guldet som Sveriges äckligaste sommar plåga?! Lägg en röst! Kanske finns det värre plågor än dessa tre ovan nämnda... jag kan ha lämnat ute getingar/bin och liknande men jag är inte så besvärad av dem faktiskt, de kan för min del få leva i frid!

Tjingeling & på återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar