onsdag 11 maj 2011

Ungar ty å väsen!

Att ta en dusch med sin snart 4 åriga dotter kan både ge en positiva upplevelser men den där ärligheten som bara ett barn kan besitta har ju en förmåga att ge viss negativ påverkan oxå, om man har otur! Det är så härligt att barn kan vara så extremt ärliga, jag tycker det är hemskt viktigt att man inte tar ärligheten och uppriktigheten ifrån dem. Det är extremt fina egenskaper som tyvärr många människor tappat på vägen!

Sen finnes det ju gränser som med allt här i livet och ibland kan man ju inte, som min kära sambo brukar påpeka: "Jenny, du behöver inte alltid säga vad du tycker, det är faktiskt bra att hålla käften ibland..." Jo det är väl sant, men det är oxå viktigt att vara ärlig och kunna stå för vad man tycker och att kunna få uttrycka hur man kanske mår och känner! Känslor av alla dess slag finns ju av en anledning. Att våga stå för både de positiva och de negativa samt vad man i livet tror på och värderar, tror jag och tycker jag är oerhört viktigt. Utan åsikt och ställningstagande försvinner man ju i den massiva mängden, jag vill vara någon, det tror jag vi alla vill...

Natalie säger i vart fall "Mamma, gud vad stora tuttar du har! De är stora som hjärtan." Jag tänker i mitt stilla sinne, stackars barn tycker du dessa små bär är stora, ja då har du inte sett mycket... I nästa stund kommer nästa bomb "Men mamma, vilken stor rumpa du har!" utbrister hon nästan förtvivlat... Ja men Natalie, säger jag. Så stor är den väl inte?! :O Haha, jag det kanske inte är vad den en gång var men den fyller fortfarande sin funktion som bra mutmaterial! ;)


"Monstret" i egen hög person, ganska söt dock! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar