måndag 16 maj 2011

Njuter av ingenting! Skönt!

Ännu en måndag till ända och idag kära vänner har jag inte fått mycket gjort. Vi kan väl säga att jag borde laddat något kanske inför morgondagens seminarie men helt ärligt, I don't giva a fuck! Å jag är glad ändå. Dagen imorgon kommer vara som alla andra seminarier under 3 års tid. Man kommer dit, alla har verkligen gjort jätte bra jobb och lagt ner massa energi, sen händer, jag vet inte vad och nivån på seminariet blir barnsligt lågt. Inte för att vi studenter inte fattar något, utan lärarnas nivå ligger längs med botten. Allt slit känns som onödigt och man känner sig som ett dagisbarn. Så nä, jag ska bara glida dessa 16 ynka dagar som är kvar. :) Å är det något jag är asgrym på lär det vara att glida, softa lite grann å bara njuta av att det är jävligt chill att gå i skolan! :D 

För att tala om lite minnen minns jag en strokeföreläsning där halv föreläsningen var ett bildspel med fina bilder på berg, för med stroke serru, då gäller det att se bortom berget! Ja, det tror jag vi alla fatta efter 1:a bilden, kanske finns det något mer om stroke som är värt att veta...? Vad vet jag, bara en spontan tanke så här i efterförloppet...
Andra roliga historier eller kanske mer åt det tragiska hållet finnes att förtella, det handlar om senila tanter, medling mellan lärare då krig plötsligt utbröt bland lärarkåren. Den ena tanten är mer förrvirrad än den andra och de som verkligen är bra och har något att tillföra de små studenterna, ja dessa lärare förkastas av de andra... märkligt! 

Men jag måste ändå säga att klara 3 år på sjuksköterskeprogrammet har kantats av både glädje, lycka men ändå kanske mest depression, självdestruktivitet, tenta ångest, sömnlösa nätter, magsår å annat shit. Så jag tror att vi nu är väl förberedda för ett yrkesliv inom vården!!! Det som inte går att döva med alkohol är inte värt att bry sig om... ;) Haha, ironin flödar. Varför inte avsluta med dagens barncitat:

Erik: "Martin, vi lurar Emil. Han kommer gå på det, för han är inte smartare än en godispåse, det är inte jag heller... hihihi"

Emil: "Bitch, hahaha, bitch!" 
Jag säger: "Men Emil vet du vad bitch betyder? Det kan man inte säga hur som helst!"
Emil: "Döööö ja, jag vet vad det betyder, bitch betyder tjock"

Lovley! 
Kramen på eder alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar