tisdag 24 maj 2011

Extremt stressande, gråter en skvätt på det!

Så här i arbetartider gäller ju mindre humana tider för barnlämning på fritids samt dagis vilket inte alltid är ett lätt problem. Att stämpla in kl 6.45 i Trollhättan ombytt och klar ja det kan ju ge vem som helst blödande magsår om man samtidigt inser att man ska lämna 4 ungar på 4 olika ställen helst innan kl 6 vilket är fysiskt omöjligt då 2 av 4 ställen öppnar sin verksamhet kl 06.15, dessutom ska 2 barn lämnas här och 2 st i stan! Hur i hela JÄVLA helvetet ska jag hinna detta?! Så här års går det ju att köra extremt olagligt om man skulle känna för det en dag, gäller ju bara då att hoppas å be till gud att jag inte kör ihjäl mig själv eller någon annan för den delen heller. Men vad händer till vintern inkl. 3 meter snö? 

Det här kan för den utomstående människan kanske kännas som en piss i havet men det är fruktansvärt stressande för mig och hur jag ska kunna lösa detta känns väldigt omöjligt! Att man är sjukligt stressand under ytan, ja det visar sig ju ibland vid mindre lämpliga tillfällen som ex: när jag som idag började gråta på dagis för att de bestämt att de inte kan öppna förrän kl 06.15... detta har nu resulterat i att jag känner mig ganska så dum. Ja, stackars barn och stackars personal säger jag bara. Ska nog ta å gräva ner mig en stund. Det är fruktansvärt pinsamt, å hallå eller, hur gammal var jag nu igen? Skit, ja jag vet inte vad jag ska skylla på... Jag går och gömmer mig under sängen med laglösa Isabella ett litet tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar