fredag 27 maj 2011

Man kan tycka vad man vill

Man kan tycka vad man vill om div olika slags ting! Smaken den gamle geten är som det tidigare konstaterats som  baken delad. Skit på ena sidan, skit på andra. Vad är rätt, vad är fel? Ja i högsta grad en tolkningsfråga som heter duga. Vi snackade i skolan i går om katastrofer och där ibland EU toppmötet i Göteborg. Jag måste bara säga att det är viktigt att man här i världen framför sina åsikter och att våga stå för dem. Det är jätte viktigt! 


Jag främjar verkligen yttrandefriheten och mänskligheten men ibland alltså... jävlar vad förbannad man kan bli! Självklart ska man få demonstrera och visa sitt missnöje men inte inkluderar det att förstöra för andra, utsätta andra för skada eller att ta lagen i egna händer! Förstörelse för "nöjets" skull irriterar mig nått så fruktansvärt! Vem får lida för det man förstör? Den som man misstror eller den enskilda och lilla människan?! Lite samma   är det med alla människor som lever för att klaga på allt å alla, som letar fel för att ha något eller någon att kritisera, sen när det väl kommer till kritan är de fan inte mycke bättre själva och dessutom i många fall värre än värst! Nä dubbel moralen i samhället är slående. 


Man kan oxå tycka vad man vill om fredag! Jag tror nog att de flesta av oss håller med om att fredag ja det är en riktigt skön "snubbe", mer fredagar åt folket! Vad ska det bli för fredagsmys idag...? Tacos kanske eller kanske bakpotatis med räkröra eller varför inte en goe hemmagjort potatissallad å grillat... hmm, hungrig?! Jag blev lite sugen måste jag ju erkänna... Rabarberpaj... Ja, tur att det finns goa ting oxå i denna hära hemska värld vi lever i, mer gott åt folket! :)

Pussen 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar