tisdag 10 maj 2011

Älska din medmänniska, det gör jag!

Olika människors uppfattning av olika ting. Det viktigaste i livet är för mig och bör vara är att värna om min medmänniska, om kärleken och respekten för andra. Jag har tidigare snackat om liknande ting men det tåls att upprepas! Det handlar om att höja varandra och inget annat. Hur ska jag kunna växa som människa om det inte är genom positiv energi och anda från andra människor. 

För att jag ska kunna sträcka på mig och kunna mig värdefull krävs pepp, uppmaning, att bli bekräftad och sedd. Att känna mig respekterad, värdefull och önskad. Att känna sig lika värd! Trots att vi har olika förutsättningar i livet bör vi alla få känna oss respekterade och värdefulla, vi är alla lika värda och vi förtjänar alla att bli lika behandlade, tänk på det i omvals tider i Västra Götaland! Vi förtjänar alla samma vård oavsett vilka våra förutsättningar är. Att köpa sig "fri"/ köpa sig "rätt" eller köpa sig vård, ja vem i helvete gynnar det? Självklar de lyckligt lottade med goa kulor, dock inte jag då med lite mindra pistoler att röra mig med. Ibland blir jag förskräckt, vad hände med människors lika värde oavsett ras, kön, pengar, tycke och smak, religion å annan shit! Tydligen älskar inte ens gud alla...? 

Jag försöker i vart fall gilla de allra flesta och jag tycker att jämlikhet, värdighet, kärlek och respekt är gooood shit!

Kisses!

2 kommentarer:

  1. Jädrans vilken bra sjuksyrra du är/kommer bli:)
    Dig vilj jag gärna ha vård av om olyckan är framme..

    SvaraRadera
  2. Åååh tack kära kanelbullen! Det var mycket vänligt sagt! Det uppskattas! :)
    Kram på dig!

    SvaraRadera