tisdag 17 maj 2011

Skjut mig!

Vad är detta med åsikter egentligen? Vi ber om att folk ska tycka och tänka. Vi ber om råd. Vi ber om tankar och funderingar. Vi ber om kritik... Men va fan gör vi med det sen? Jo, antingen blir vi förbannade för i standardtycket var den önskade åsikten inte befogad å dessutom helt åt skogen fel. Vi ber om kritik men vad gör vi med kritiken vi får? Vi tycker den är jävligt orättvis och inte alls sanningsenlig, vi blir arga, ledsna och upprörda. Vi ber folk ha ett öppet sinne och tycka och tänka men tycket och tänket förkastas snabbt och lätt då det minsta lilla som kan tyckas skilja sig från normen inte alls är någe bra! Nä, att alla människor ska ha en egen åsikt, var nog inte en sådan bra idé i alla fall... Det är nog bättre att vi är slavar under ett styre, för tycke och tänk kan göra vem som helst till dåre!

Ja, och jag måste erkänna, jag råkade svära (bara lite) åt läraren idag under vårt så kallade seminarie... Jag vet å jag skäms kanske lite men ibland alltså, blir man ju bara så jävla förbannad! Sen om tanterna frågar efter min åsikt, ja då får de väl ta det. Å det finns faktiskt mycket som kan ta sig i röven gällande SSK utbildningen i thn! Tur att min själ snart ska få sväva fritt i det fria å istället tillslut bli ett offer för den stora produktionen... :S Haha, jag måste lära mig att hålla käften å kanske sluta svära... Gud, hur ska jag överleva?!

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar