torsdag 5 maj 2011

Glad!

Jag har så mycket pirr i min mage. Vissa dagar bara kroppen sprudlar av känslor och då inte som vanligt förekommande det senaste i min värld ”jagvilldödadigkänslor” utan fina vackra, hela världen är underbar! Det är helt otroligt vad mina känslor svänger, vad är det för fel? Ena dagen är gråta det enda jag gör, andra dagen känns livet som bäst, inget kan kännas bättre och allt är fantastiskt! Jag tror fan att jag skulle behöva avveckla allt vad hormonbehandling heter och snipp snipp ala äggledare för detta ständiga hormonsvall håller på att driva mig till vansinne. Jag kan inte ens minnas att det svängde så här mycket under mina stormiga år som tonåring! Å andra sidan är det ju över 10 år sedan så det kan ju hända att jag glömt, från de där åren finns det ju himla mycket som är oklart och rent utav svart… haha :S

Men just idag finns ett ständigt leende på mina läppar! Ibland känner man sig ju bara så himla glad och visst är jag lyckligt lottad. Det är väl ändå tur att man ibland kommer på sig själv och att uppskatta livet. Jag påminns ju ständigt av elände och missär. För mycket handlar faktiskt om elände och missär i dagens Sverige och framför allt i världen. Jag kan klaga på 100 grejer men jag har det i vart fall gott och hälsa i behåll, än så länge. Kanske skulle man tagga ner en aning mellan varven och bara njuta. Har blivit väldigt lite njuta det sista. Ska nog ta mig en helg i njuthetens tecken, bara vara mig själv och bara ha det gott, välbehövligt!

Ta hand om varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar