tisdag 5 april 2011

Visa mod, mitt nya mål!

I vårt samhälle krävs det mod för att kunna bli respekterad, betrodd och hörd. Mod att våga ta plats, mod att våga stå för att jag är bra. Jag är faktiskt bra, jävligt bra! Mod att kunna stå för och lita på sin kunskap, jag har mycket kunskap men ja är inte fullärd, det kommer jag aldrig bli, men jag är faktiskt bra! 

Jag blir så trött och ledsen på människor som trycker ner andra, varför? Varför klaga, misstro och snacka skit om någon du ej vet något om? Varför trycka ner andra? Det som lyfter människan är inte en massa negativ skit utan det gäller att se möjligheter istället för hinder. Negativa människor suger så mycket energi och hur orkar man leva med sig själv när det enda man gör är att klaga och trycka ner andra? Det gäller att se kunskapen och egenskaperna som finns och främja dessa. Ska du stjälpa någon ge fan i mig och stjälp dig själv! 

Positiv energi, de är bra shit! Är jag dålig på något är jag med all säkerhet bättre på något annat, lyft det positiva och främja utveckling! Det finns så många som är experter på att klaga, nedvärdera och trycka ner andra, så tröttsamt! Det måste väl ändå vara roligare att sprida positiv anda än dra ner andra i skiten? Nej, jag accepterar inte vad som helst! Jag och mitt mod tänker stå med stadiga ben! Å sätt dig inte på mig, jag är ingen du vill sitta på! 

Snart kommer jag kasta mig handlöst ut för ett stup- mot arbetslivet som sjuksköterska och det ni, det kräver en hel hög med mod, R E S P E C T! :D

Puss å kramen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar