tisdag 26 april 2011

Skönt besatt!

Idag infann sig en väldig energi. Jag är ju lite smått besatt av blommor i div olika slag... Ett liv utan blommor är liksom inget liv. Jag älskar de små liven, jag kan inte ens slänga en blomjävel om det så bara finns en gnutta till grönt/liv kvar, rädda allt som räddas kan, snacka om in till döden skiljer oss åt... Hängivheten själv, det e jag det! Så idag var jag tvungen att shoppa loss bland blommor och bin. Så nu efter en helkvälls planterande mår min själ så bra så bra! Martin stackarn fick sköta det heavigaste grävandet men vad gör man inte för mig?! Det e ju inte mer än rätt tänk på allt slavande jag sysslar med: matlagning, städning, tvättning, allt liggande... puh!, blir svettig bara jag tänker på det!

Efter att haft en sambo som jämt resjobbat är det fantastiskt att ha en sambo som är hemma och att man har någon att dela sin vardag med! Det är ju liksom lite det som är grejen med att vara två i ett samboförhållande... för er som tänkt er annat. Jag är glad att jag har någon att dela det underbara livet med, det e ju så tråkigt att vara själv! Jag har verkligen problem med att vara själv, usch och fy. Har väldigt svårt att roa mig själv, tråkigare kan man ju ha det. Jag är glad att han nu för tiden är hemma och roar mig... :P

Sen har vi ju flocken med barn oxå, de roar ju en ibland kanske mer än önskvärt men dock, sällan tråkigt med them all around! Natalie har hjälp eller kanske snarare mer stjälpt gällande blomster omvårdnaden... Ja, hon är söt, det är tur för henne! ;)



Ha det bäst, det ska jag! Puss <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar