söndag 17 april 2011

Barn lite obehagliga sometimes

Dagens ungar. Sitter det inte en liten varelse på bussen och skriker fula ord så hittar de på annat hyss. Här sitter man själv med en helt flock barn i olika storlekar och det kan jag säga er, alltid är det något. Natalie, kära Natalie på snart 4 år, ja hon tar kol på mig långsamt inifrån. Jag vågar inte ens tänka på när hon är 14 och man ska försöka ha en kommunikation med henne. 

Igår hade vi lite kalas för Emil som fyllde 7. Natalie skulle ha klänning, allt var frid och fröjd tills något gick snett, mycket snett. Världens undergång följdes av klädbyte x 16, gråt, skrik, slit av hår och mer gråt! När gästerna anlände timmar efter påklädningsfasen nr 1 var Natalie fortfarande naken, förbannad och obehaglig. Vilket resulterade i en hel hög med "kalasfolk" engagerade sig i hennes "lilla" klädproblem... Jag hade redan timmar innan gett upp hoppet då jag både drabbats av blödande magsår, kärlkramp och extremt håravfall efter div hårslitningar. Grillen kändes som det självklara kallet! Trots div helhjärtade försök från de flesta av deltagarna vandrade Natalie större delen av tillställningen runt naken, ena stunden i klädd en klänning med rumpan bar andra stunden iklädd 1 strumpa eller 2. Att det ska vara så svårt att få denna lilla dam att känna sig tillfredsställd med livet, alltså det går ju i perioder, just nu är vi inne i en djup klädpsykos! Obehagligt var ordet.

Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar