fredag 22 april 2011

Vad är väl en bal på slottet?

Kanske alldeles alldeles underbart...? Men i jämförelse med en kall öl på en solig altan, inte så mycket inte! Tänk att man varje år blir lika glad och lycklig när solen tittar fram, när gräset börjar bli grönt och när livet återigen är i balans! Det gör så otroligt mycket för välbefinnandet! Återigen känner jag mig som en levande människa. Å barnen, att kunna släppa dem på grönbete är underbart. Utan 40 kg kläder och 3 meter snö, fantastiskt!

Vi har pratat en del idag om att kunna vara den man vill, att kunna stå för det man tycker och vara stolt över sin plats i samhället. Det finns mycket här i världen som är galet och tokigt men för att kunna vara någon, för att kunna vara sig själv krävs en del eftertanke tror jag. Om jag är klar över vem jag är och vad jag står för, har betydelse för att oxå kunna känna sig trygg och tillfreds med sin tillvaro i den värld vi lever. Att kunna vara stolt över sig själv som människa. Man läser ju mycket om folk och det ska klagas hit och det ska klagas dit.

Människor snackar skit, klankar ner på andra, enbart i min bok för att kunna hävda sig själva, jag kan oxå klaga på mycket, jag säger inte det, men man måste då oxå vara på det klara med att jag vinner ingenting på att klanka ner på någon annan, det gör inte mig till en bättre människa, snarare tvärtom. Tänk om vi i världen kunde höja varandra istället för att alltid framhäva det dåliga det skulle bli till en av de bättre världar, i min bok är det vad jag tror på.

Puss och en jätte glad påsk på er alla! Ni e bäst, glöm aldrig det! :)

Vårt metal ris påsken till ära!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar