torsdag 10 februari 2011

Varför är människan så lättkontrollerad, lättpåverkad och lättlurad? Varför går man runt i god tro när i själva verket hemska, manipulativa jävla lurar runt hörnet? Jag tror ju att alla vill väl, när det enda som strävas efter är egenvinning och mer makt. Makt är inget man har, var det en filur som sa en gång, makt är en konsekvens... vet inte riktigt, vill jag ha makt? Vitring och kanske en gnutta blodtörstighet inför en maktkänsla har vi nog alla känt någon gång...

Lättlurade stackars människor. Se bara till hur människan kan luras in i både det ena och andra. Att det finns flera 100 /1000 (vad vet jag) olika religioner av olika slag är bara det, ett bevis på att människan är så lättlurad att man kan luras i nästan vad som helst, det handlar bara om rätt tid och rum. Eller är det så enkelt att vi är så lättlurade bara för att vi bara måste ha något att tro på, att vi kan ge hän till vem som, bestäm över mig, så jag slipper det själv? Ett annat ex, all reklam om vad vi ska köpa, vad vi ska ha på oss, hur ska vi se ut, säg mig vem är jag?! 

Trots detta beteende har vi ju även vår extremt starka vilja, vi ska kämpa för det ena, vi ska kämpa för det andra. Vi HATAR alla som försöker sätta sig på oss och bestämma över våra liv. Vissa får ju dock dispans, de människorna, "de lyckligt lottade" får oxå bestämma vad vi ska tycka om andra och de andra som inte gör som vi de får vi la bomba lite på, isolera, utesluta eller helt enkelt hjärntvätta och omvända till det "de lyckligt lottade" tycker är så man ska vara och tycka... Det måste vara jobbigt att styra ett gäng med människor som å ena sidan vill att man ska ta hand om dem, guida dem igenom livet, stötta dem och sen å andra sidan och helt plötsligt vill de bara bestämma allt själv! Nä jag kanske har ändrat mig... makt är nog trots allt en konsekvens! Nä fy, det kan inte vara lätt att styra ett gäng yra höns som har fler personligheter än jag byter underbyxor på en vecka. Jag tror jag behåller min roll som lättlurad, lättpåverkad å manipulerad människa med viss trots mellan varven framför allt 1 gång i månaden när allt mest ses i svart.

Tjingeling & på återseende

1 kommentar: