söndag 20 februari 2011

La sjuka huset

Här ligger jag med en fin alldeles varm å skön blå filt från tvätteriet i Alingsås. Yeah right, my as! Trodde det var sjukdom vi inom sjukvården jobba för att motverka! Vems bakterier lever inte festivalliv när man halvt nedfrusen försöker överleva natten trots 20 kg filtar?! Vem har kommit på idén, visst ja de fanns ju innan Sten Axelsson annars kunde man ju tro att de var en av hans dåliga idéer... Tur att jag oftast inte spenderar så mycket tid inom dessa väggar som patient eller anhörig till patient. 

Finns det ingen bättre idé än filtarna? Hade inte ett gott täcke vart att föredra om du ligger här, frusen, kall & ensam? Det gör det ju lite svårare att sova om natten då kroppen mellan varven går in i chock, man vaknar till och tror man av misstag blivit nedkörd till kylarna. .. :O Jo, tack! Jag röstar på täcken till våra anrika sjukhus, åtminstone som valmöjlighet om man som jag lider av frusenhet!

Jag vill sänka en tanken till berörd & ansvarig person/varelse/ kanske gud, han den där, där uppe, who ever he/she is... för tv på rummet i vart fall, för min bärbara dator, mobilt bredband & för goda, vänliga, kunniga och trevliga människor & för nära å kära! Tur att ni/vi finns! <3

Puss & kram
Tjingeling & på återseende :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar