lördag 26 februari 2011

Kört en egen "Disney on ice"

Fy satan vad halt det är! Jag och kära herr Martin har varit ute på äventyr så här på lördags morgonkvisten. Vi har efter lite improvisation kört en egen version av Disney on ice, Martin spelade rollen som Kalle, lite smått aggresiv, tjurig, med en riktigt kort stubin men med kärlek för han älskar ju sin Kajsa! Jag då, i rollen som Kajsa har med överseende och ett lugnt inre försökt att lugna min kära. Jag har fört förståndiga resonemang, jag har peppat, jag har skällt lite när det gått överstyr och jag har även på ren blank is puttat vår "lilla" bil i rätt riktning med en avslutande kvadrupel toeloop, jag drog även en lite enklare piruett, tuppen samt ett flygskär, vi kan säga att jag nu förvandlats till ett konståkningsproffs. Och som nyblivet isproffs vill jag varna andra kanske inte lika rutinerade runt mitt närområde, jag skulle gissa hela/halva Västra Götaland att ta det jävligt passivt där ute! Å snälla pensionärer med era stavar, broddar, kryckor, rullatorer å annat tjafs STANNA HEMMA!

Nu väntas grusigare tider och undertiden laddar jag inför kvällens partyparty i min nya jeansklänning med riktigt sköna vänner! 

Ta hand om er, kära vänner! 

Puss & kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar