tisdag 22 februari 2011

Hem ljuva hem, äntligen!

Äntligen hemma! Finns det något underbarare än att komma hem när man längtat som en dåre? Tyst är det dock för det är bara jag och lille man hemma. Vi har soffhäng = ny duschade, iklädda morgonrockar, kvällsmat med chips (Erik äter chips, jag gillar inte riktigt det, chips är inte min grej) till dessert framför tv:n. Mamma-son mys på högsta nivå! Dock har ju Erik fått bestämma tv program sen i lördags vilket leder mig allt djupare in i en mörk depression... jag är sååå  trött på tecknat att jag dör. Och vad är det egentligen för bisarra "barnprogram" de nuförtiden visar på tv...? Inte direkt verklighetsbaserat... å andra sidan vad var det för martyr program vi fick se när vi var barn?! 

Bröderna Lejonhjärta tex. där de bara dör och sen dör igen! Alice i underlandet var jag livrädd för, galna djur och mongo värld, jag kunde inte sova på flera veckor. Å inte att förglömma Lassie!!! FY! Så fort Lassie kom på tv:n började jag gråta eller för att förhindra det gick jag där ifrån, hemska hemska film, stackars mamma dog i krig eller hur var det,kämpa sig ur kriget, kröp runt i lera eller hur fan det nu var..? Ja det var fruktansvärd i vart fall för en liten tjej med stort djurhjärta! Å värst av allt Pinocchio, en mycket obehaglig liten film, usch! Pinocchio kan jag fortfarande drömma mardrömmar om, den där räven... Den där räven drömde jag om som barn (å fortfarande än idag) han klättrade upp för vår balkong på huset och kidnappade mig och släpade ut mig i skogen. Jag kan säga att är det något djur i denna värld jag är livrädd för så är det rävar, än i dag! Nä kanske är dagens helt overkliga barnprogram bättre än de vi fick se med syftet att lära oss en läxa...

Och från det ena till det andra... Det ska bli såååå skönt att krypa ner i min egna säng sen! Som jag längtat! Tråkigt bara att han den där inte är här och kan värma mig för något annat jag saknat otroligt mycket är vuxen kärlek (har ju fått gott om barn kärlek)! Ge mig, I need! Ja i morgon är det ju onsdag och bara en dag kvar till torsdag, dagarna går fort det är ju positivt! Och alla mår bra det är jag väldigt tacksam för! <3

Tjingeling & på återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar