fredag 18 februari 2011

Tjolahopp tjolahej! :)

Det finns fortfarande hopp! Idag skiner solen, tänk att man av lite sol kan fyllas med så mycket energi och glatt humör! Jag välkomnar solen och hälsar mörkret med matchande depression adjö! Nu gäller det bara att vi alla håller ett gäng fingrar och tår så ska det nog gå åt rätt håll, sol, vår, värme å SOMMAR, hoppas jag... :)

Fredag kära fredag! Idag har jag tömt hela hjärna och det som finns kvar är endast de mest primitiva cellerna. Dagens överlevnad strategi bygger på ett kärt återseende med min vän Sigmund Freud, dagen meny ala Jenny : mat, dryck, överlevnad och fortplantning... eller ja, inte fortplantning kanske... mer mys, ja vi får se...! ;) Vad som kan tänkas förvåna och förvånar mig vid närmare eftertanke är att så här efter en tenta och en veckas plugg (önsketänkande... hrmm, 2 dagars effektivt plugg... hehe), så får jag en längtan efter att läsa lite Freud... ja, kanske borde uppsöka en doktor?

Snart, snart är jag färdig med den satansutbildningen jag gett mig in på... snart färdig med mina 3 år som fattig ensamstående 2 barnsmamma/student (ja sambo sen ett halvår tillbaka men med en som dock aldrig är hemma på veckorna...) , vet ni vad som känns bäst?! Det är att alla som hör att jag för det första: har 2 barn, sen inte lever med deras far och sen till dråga på allt läser en högskole utbildning... höger på ögonbrynen och ifrågasätter hur i helvete det är möjligt, å vet ni vad kära vänner?! Allt är möjligt, det är bara du, och endast du som bestämmer dina begränsningar och ser dina möjligheter! Det är bara du som kan ge dig vad du är värd och det är bara du som kan säga det här klarar jag/ klarar jag inte! Det är bara du som kan forma ditt liv till vad du vill, låt ingen annan begränsa dig eller ta bort dina drömmar, allt är möjligt om du bara tror på dig själv! 

Jag är ingen Florence Nightingale (vill man ens det?! :O, nu skulle hv-tanterna höra mig...), nä jag är bara lilla Jenny och jag gör så gott jag kan! Tydligen räcker det ganska långt! :)

Tjingeling & på återseende! 
Puss & kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar