onsdag 16 februari 2011

Torsdag i morgon, min favvo dag!

Vet ni va?! I morgon är det torsdag! Och på torsdagar kommer min researbetande sambo hem! Torsdag är min absoluta favorit dag! Alltid yrar jag runt timmarna innan han kommer, städar, plockar i ordning, dammar och donar. Även fast jag vet att jag inte behöver, för jag har ju faktiskt en del på veckorna att pyssla med oxå, men så gör jag det ändå! För det enda jag vill är att det ska vara perfekt när han den där kommer hem. Vet ni varför?! För det finns ingen som han! :)

När jag ser bilen svänga ner på gården känner jag mig pinsamt nervös, som jag kände mig inför första dejten ungefär, pirrig, lite smått svettig och fnissig! Det är faktiskt sant, det finns ingen som han! Inte för mig i vart fall! Just torsdagar är alldeles alldeles underbara! 

Och varje torsdag när han kliver innanför dörren blir han lika glad och FÖRVÅNAD! -Vad fin du gjort det! Ååå, vad fin du e (trots att jag ser ut som ett sönderstressat slet... ja, det tar ju på kroppen att städa, framför att i ultrarapid)!

Varken jag eller han är perfekt måste jag ju säga, för vem är det? Åh nej, nej! Här finns en del  att jobba med... framför allt för han då... ;) Men just på torsdagar är han som den bästa ever! Och varje onsdag, somnar jag med ett leende på läpparna för i morgon vet jag att då är det i vart fall inte jag som somnar själv!

Det är kärlek det, ingen kan påstå något annat! <3

Tjingeling & på återseende, puss!

2 kommentarer:

  1. åh du är som bäst när du är kär!

    SvaraRadera
  2. Du e så söt. Fortsätt att vara kär länge länge.

    SvaraRadera