söndag 13 februari 2011

Sunday bloody sunday!

Söndag, trista gråa söndag! Finns det något mer deprimerande än söndagar? Jag känner mig alltid helt tom i bollen, kanske inget ovanligt fenomen men, mer tom än vanligt då! Jag hade behövt dammsuga, städa, tvätta lite å greja med grejer men vem fan orkar med det en söndag? Nä usch och fy för söndagar!

För att liva upp sinnesstämningen hade jag kunnat tänka mig en massage och ett bad kanske, är faktiskt riktigt frusen.Dock krävs nog tjänst utbyte där! Och vad hände med vädret egentligen? Helt plötsligt är det snorkallt och efter 10 min ute är man mer än djupfryst! Jag längtar och längtar efter vår och sommar! Finns det något bättre än en härlig vårdag med solen värmande i ansiktet och en kaffe i handen på trappen. <3 

Längtan! Man kan längta ihjäl sig efter olika ting här i livet! Längtan efter sina barn, längtan efter sin älskade, längtan efter värme, vänner, mat och annat gottigt! Oj jag längtar extremt mycket efter solen och värmen, kanske hade en resa till varmare breddgrader gjort susen, men vem fan har råd med det, dessutom ligger jag i "hårdsparning". Vår och sommar det e mina tider det! Man blir lite snyggare, lite hetare och lite gladare! Härligt, fantastiskt och ljuvligt med sommar och sol! 

Ååå just det, det e ju fortfarande söndag och kallt, välkommen tillbaka till vekligheten Jenny! Jo tack, tack! Tur att det snart är helg igen och tur att det snart är vår, tur att tiden går fort och tur att vi har varandra. Tråkigt livet hade varit annars. Kramar på er söndagsdeppade likt mig! I morgon blir det ännu värre, det är måndag! ;) haha! 

Tjingling och på återseende! :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar