fredag 11 februari 2011

Ibland, helt utan förvarning kan en känsla uppstå. En känsla som drar genom hela kroppen som ett enda svepande pirr. Det är känslan av att vara super duper kär! Finns det något bättre än att känna sig helt upp över öronen förälskad?! Man trippar runt på moln, det pirrar i magen och livet känns som det enklaste i världen. Denna känslan stannar en stund och allt känns bara underbart! Man kunde inte vara lyckligare och man känner sig full av energi och allt är helt fantastiskt!

Men det är inte en dans på rosor att vara kär, icke sa nicke. Som ett svart ovädersmoln sveper oxå djävulen igenom rummet, man förvandlas till en mörk, deprimerad människa som pga sin förälskelse är helt utblottad och olycklig. Man känner sig ensam, galen och lite smått besatt! Varför ringer han/hon inte?, han/hon har ju inte hört av sig på 2 timmar! Undra vad det är som gör att han/hon gillar mig eller kanske gillar han/hon mig egentligen inte alls, kanske är han/hon bara snäll?! :O Å varför sa han/hon så? Vad mena han/hon med det? Å hur i helvete ska jag kunna fatta att det är mig han/hon tycker om, om han/hon bara säger det 1 gång om dagen? 

Som sagt man blir totalt skadad och beter sig som en förrymd fånge från närmaste dårhus! Men som en vind pust sveper amor förbi återigen och lugnet sätter sig, klart det är mig han/hon är kär i, vem hade inte vart kär i mig? Jag är ju kärleken själv, ååå livet är underbart återigen, eller?!

Det som jag tycker är extremt kul är att dessa känslor kan kännas igen från ålder då vi var hormonstinnade galningar på 14 år likväl som vuxna och så kallade sofistikerade personer med mycket kunskap, livserfarenhet och förstånd. Men visst är det underbart att vara förälskad, finns det någon bättre än din käraste? Finns det någon bättre än den du önskade vore din käraste? 

Utan kärleken hade du varit en stabil, fokuserad och förståndig människa men vem vill det i längden? Inte hade livet varit så spännande, jag tycker det ger lite extra krydda i livet att vara smått schizofren! Nu tänker jag och mina personligheter (Jenna, Lenny och Gerd) ta tillfället i akt och pussa lite extra på han den där! Att vara kär är underbart!

Tjingeling & på återseende!  <3



4 kommentarer:

  1. Det här blev man glad av att läsa. Lycka till med kärleken. Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Säg hej till Gerd..

    SvaraRadera
  3. Lisa (svägerskan) Antonsson12 februari 2011 kl. 12:59

    Känner igen vad du beskriver. Kärleken är underbar <3

    SvaraRadera