onsdag 9 februari 2011

Ofta är livet fullt av tankar & funderingar! Jag har en del. I denna nyskapade blogg tänkte jag dela med mig av dessa. Jag hade en tanke när jag började att skapa bloggen men efter som det tog lite tid och energi så försvann den, vi får väl se om jag finner den igen. 

Varje dag påminns jag av hur viktigt det är att ta vara på livet. Livet är inget du eller jag får ta för givet. Livet är skört och långt ifrån oändligt. Jag känner ofta att jag blir besviken på hur andra människor hanterar livet både medvetet och omedvetet. Inte är jag ett praktexempel, långt ifrån. Men jag är ändå medveten om vilka konsekvenser mitt handlande kan få och min strävan är att leva fullt ut. 

Jag kan ibland känna att jag är otillräcklig och att något fattas. Ibland känner jag att nu har jag gjort mitt för länge sedan, kasta på mig mer och jag kräks. Ibland känns jag bortglömd, till & med av mig själv. Det kan liknas med när man är extremt nödig, tömmer allt vad som finns, till och med en tarm eller 2 och sen känns man helt tom... ja, typ så. 

Jag är glad! Mycket glad över mitt liv, trots min känsla av otillräcklighet mellan varven. Men jag är glad och lycklig! När jag sitter så här och tänker på det måste jag ju ändå säga att begrunda livet och känna sig nöjd är ju ändå att ta vara på livet. Det finns mycket som inte är perfekt men å andra sidan vem vill ha perfekt? Utan hinder eller motgångar finns ingen chans till utveckling och utan utveckling finns snart inte mycket till människa kvar. Alla har vi säkert en tutte eller 2 som är i behov av en bröstop. Eller kanske fel skor, ful bil, dumma grannar, vad vet jag?! Inget kan vara perfekt, ingen vill nog vara perfekt vid närmare eftertanke. Fast ett par nya rattar å en bukplastik hade jag nog inte tackat nej till, vid närmare efter tanke... ;)

Tjingeling & på återseende! :)

3 kommentarer:

  1. Snyggt min vän! Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Du skriver att man inte ska ta livet för givet. Så sant! Det kan hända så mycket på bara ett ögonblick. Tänk på mormor. Jag önskar att man var mer medveten om detta. Att man lever nu. Imorgon kan det vara försent. Njut av allt det goda och härliga som livet ger oss. Kram igen! Mamma

    SvaraRadera