torsdag 30 juni 2011

Kasta sten i glas hus.

Läste precis en intressant "artikel", nä intressant var väl att ta i men dock,  gällande den ny talang showen "True talent" där Tommy Körberg så lätt uttryckt sig att Idol är tönt tv Och de må hända att man får tycka, för så fint det nu heter i vårt land finns det yttrandefrihet vilken ska innebära att du får tycka och tänka vad du vill så länge du inte verkar stötande mot någon annan. Min lilla fundering här då... Tommy kära vän, vad har du gjort för otöntigt i ditt liv? Kanske ska man inte kasta sten i glashus. Alldeles får många tycks glömma detta fina å ack så vist talesätt. Tommy kära vän, jag vet inte om rattfylleri eller kokain innehav för den delen är mer otöntigt än idol?! 

Tommy här är bara ett exempel på hur människors förmåga att klanka ner på andra är väldigt stor, inte alltid kommer man på sig själv, hur var det nu? Kanske var inte jag så mycket bättre själv? Näää! Å tacka gud för brister! För hur kul hade det gamla livet varit utan lite felsteg och inte kan väl vi alla vara perfekta jämnt? Det är ju mina brister som gör mig intressant som människa. Ingen är ett dugg intresserad av en perfekt skapelse! Kanske är det just mitt humör, min förvirring, mitt ibland extremt ovårdade språk och min vilja till att tycka till höger och vänster som gör mig till en person att vilja lära känna lite mer. Eller kanske gör det mig just till den personen som man tycker om och gillar att umgås med. Kanske är det just därför Martin föll för mig? För om det är något jag inte är så är det perfekt. Viktigt att tänka på innan man lägger energi på att kritisera någon annan. Sen finns det ju dem som förtjänar både det ena och de andra ex: ett kok stryk, plågeri, hårda och extremt elaka ord och kanske till och med mord men det, kära vänner, det är en annan historia! :)

Pussen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar