onsdag 8 juni 2011

Benar ut både det ena och det andra!

Jag startade morgonen lite besviken, kanske ledsen eller arg att människor inte förstår bättre. Inte för att jag personligen blivit kritiserad utan för att människor i allmänhet tycker så jävla mycket de inte vet ett skit om. Tänkte jag skulle bena ut det lite för er. Och som skilsmässobarn vet jag vad jag snackar om. Det i livet man är skyldig att ge sina barn och det man här i livet är skyldig att lära sina barn är kärlek. Utan kärlek för världen, sin medmänniska, sig själv ser världen ganska mörk ut och skrämmande ut. Det är min uppgift som förälder att ge mitt barn denna oerhörda gåvan att kunna älska andra, att kunna älska sig själv! Men hur tror ni alla människor som anser att jag som lämnade mina barns pappa är den största boven i universum, hur tror ni att jag skulle kunna ge mina barn allt det där om jag varken älskade mig själv, deras pappa eller kanske ibland inte livet heller? Hur tror man att man ska kunna ge barn en lycklig uppväxt om man inte är lycklig själv?! Jag kan säga er, det är fullständigt omöjligt! 

Om jag inte är en lycklig, glad och positiv förälder som älskar så är det väldigt svårt för mina barn att få det de mest behöver, kärlek! Och även fast de av mig får kärlek behöver de även se kärleken, inte hatet! Det finns för mycket hat i världen och att se sina föräldrar hata det skadar mer än något annat i denna värld! Så säg mig kära ni, hur kan man klanka ner på en människa som gjort det enda rätta och för sina barns skull? Hur kan någon ens tro att ett liv tillsammans är så mycket bättre oavsett om det är fyllt av hat än ett liv isär som flödar av kärlek...?! Var finns logiken? Var finns tron på sig själv? Var finns rättvisan? 

Sen jag gjorde det bästa jag gjort i mitt liv mår mina små liv så mycket bättre! Ett barn som var lika arg och ledsen som mig är idag det lyckligaste barnet av dem alla, så säg inte att den gamla goda kärnfamiljen i alla lägen är den bästa, för då vet man inte mycket. Å snälla döm inte andra om man inte vet vad man snackar om. Det finns så många barn som lider, där kanske en skilsmässa hade skonat mångas lidande, glöm inte det! Ett liv med kärlek är värt så mycket mer!

Kramen

4 kommentarer:

  1. helt rätt! Folk är så insöade på hur det SKA vara.. Inte hur det BÖR.. Gott att du har det bra nu<3 kram

    SvaraRadera
  2. Söt Cina! Kan inte ha det bättre! <3 Kärlek är det bästa som finns! :) Kramar

    SvaraRadera
  3. Du skriver alltid så intressant och klokt. Ifall du tröttnar på att vara sjuksyrra, tycker jag du borde bli krönikör eller författare eller nåt sånt ;P

    SvaraRadera
  4. Tack! Alltid bra men en backup plan om det skulle skita sig i vården ;)

    SvaraRadera