måndag 27 juni 2011

Släppt på lösen!

Idag släpps jag fri och karriären börjar på medicin sidan en MÅNDAG! Herre... alla världens medicin patienter vallfärdar en måndag... Om jag mot förmodan är vid liv imorgon så är jag glad. Om alla andra överlevt är jag kanske än dock gladare... Karriären som sjuksköterska är fortfarande oklar. Det känns inte alls som det är sanning överhuvudtaget och en dag tänkte jag till och med, va fan inte är det väl detta jag vill bli. Lilla Jenny tänkte jag sekunden efter i mitt stilla sinne, tycker du det är dags att komma på det nu efter ex antal år av plugg, jobb å slit. Jag var en kort stund ovän med mig själv och kom i samma sväng på att va fan skulle jag gjort annars, dessutom är det ju väldans skoj. Råkade glömma det för en sekund eller 2. Förvirring är ju ändå en del av mig kanske lika väl att inse detta! 

Dagen till ära kom jag även med glädje på att det snart är helg igen! Nog för att jag jobbar halva men har tagit mig lite ledigt då helgen som kommer är en fantastisk helg med The big 4 i Göteborg och många goda vänner, ska bli otroligt trevligt! Det där med hopp på fint väder kanske jag får stoppa upp någonstans och inse att det vore kul att bli överraskad med en solstråle eller 2. Barnen ska till sin far och inte återvända förrän efter 2 veckor- semester var det för dem när jag ändå jobbar kommer komma på detta på måndag (alltså om en vecka) och lipa ögonen ur mig... Ja då verkar väl det ändå som vi veckoplanerat färdigt. Ha en trevlig måndag kära ni!

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar