torsdag 23 juni 2011

Mål: steady state!

Råkade vara lite sliten nu ikväll. Somnade framför datorn, vaknade en timme senare i en självmordspöl av dregel. Åh man kan bli på riktigt jävla skit humör om man ofrivilligt råkar somna till. Just nu känner jag mig blodtörstig och skulle kanske kunna tänka mig att bita huvudet av närmsta offer... Vad göra?! Ska dra några djupa andetag och tänker självmedicinera mig med ett glas rosé! Konstigt att man kan somna så glad och vakna så inte glad...

I morgon är det midsommar och nya tag! Ett stabilt alkoholintag gäller! Det kräver att ett noga planerande så att man får en så jämn nivå, det så kallade steady state! Ett tillstånd då koncentrationen av läkemedel, eller som i detta fall alkoholhalten i blodet är i balans. Detta sker (för er som är obekanta med begreppet) genom att tillförseln av valfri substans är lika stor som den del av substansen som bryts ner och försvinner ut ur kroppen. Noga planerande som sagt! :) Ser väldigt framemot goda vänner, god mat, roliga lekar, ett fint väder och en mycket trevlig fest! Jag hoppas att ni alla där ute får en trevlig och SOLIG midsommar! Jag skänker eder en tanke och säger skål och Glad midsommar! :D

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar