måndag 13 juni 2011

En flock med ungar!

Helgen har kommit till sitt slut. Och om jag någon gång sagt att jag är sliten, glöm det! I natten till söndag hade jag mer än nånsin önskat mig en god natts sömn. Inte så att något barn vägrat sova eller så, utan bara att de småliven vaknat en gång per man av olika andledningar: Joel var törstig, Emma hade förlagt sin napp, Natalie ansåg att lampan var dum, mosters Wille sov här = hungrig x 2. Vilket innebär ju att min stackars skönhetssömn stört x många!! De stora liven vaknar ju iofs inte, alltid något att vara tacksam över! 

Fantastiskt är det dock! Kärlek! Trots att man ibland kanske önskat sälja dem på ebay eller liknande! Tänk när jag en gång ansåg att ett barn var jobbigt ibland, gudars nästan skottpengar på de tankarna idag! Å andra sidan har jag varit ganska förskonad, både Erik & Natalie har alltid sovit hela nätter i sina egna sängar. Tror de bägge var cirkus 1 månad per man då de till och med lade ner det berömda nattmålet. Som sagt förskonad och evigt tacksam! Sen har jag väl iofs fått käka upp det brutalt då de hittar på annat längre upp i åldrarna. Erik är ju för det mesta en lugn å fin kille, envis som synden dock, men Natalie det lilla prinsessan kan ibland förvandlas till ett monster som köttar allt i sin väg! Uuuh gick en rysning här vid blåtta tanken... 

Nä det är allt tur att vi har vår flock med barn, vad hade vi roat oss med annars?! Bil bingo, golf, tysta å fina trerätters middagar på tu man hand, kanske semestrar i varmare länder, en cab... ja finnes ju mycket som kunde förstört både det ena och det andra. Man skulle ju kunnat bli överkörd, fått träningsvärd, blivit nerklubbad av en aggressiv golfare (har hört att de är farliga), satt de fina köttet i halsen, fått salmonella, ehec eller annan otrevlig diarre av grötig, färg glad å läckande karaktär samt ev en å annan parasit som lagt barn inuti en. Å åka cab... frisyr, vad är det?, dessutom löper man mycket stor risk att bli sprutlackerad av måsbaj. Nä fy! Tur att vi har en flock med barn, kunde ju gått väldigt illa annars! Puss på er gullungar utan er hade livet allt var bra trist! <3

Tjingeling å på återseende! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar