tisdag 2 augusti 2011

Fri aktivitet!

Helgen som var flyttade jag å Martin in till den stora staden Uddevalla i Lisas, svägerskans lägenhet. Det blev en barnfri helg i minglet. Det är ofattbart viktigt och skönt att få 2 dagar egen tid varannan vecka. Gör väldigt gott för sälen och för vårt förhållande. Vänner för mig är viktigt och att kunna vara Jenny å bara Jenny är underbart. Man förlorar ju inte sin identitet bara för att man blir förälder och att ge den egna själen lite frihet är ett måste för det egna välmåendet! Det är min tro och mina känslor inför att vara mig!

Min uppfattning är att många glömmer bort sig i föräldrarollen och självklart är föräldrarollen oxå en identitet, kanske den viktigaste vi har men för att vara en god mamma måste jag oxå få vara bara Jenny ibland. Och det kära ni innebär att få dricka en flaska vin eller ett gäng öl, bli full, säga fula ord och ha en fantastisk tid med nära och kära, vänner och bekanta! Att bara gå ut å käka en middag å ta en öl är fantastiskt befriande! Ladda batterierna för att kunna vara en fantastisk mamma kan ju inte vara annat än en god idé! :)

En kombination av de bästa i livet så som barn, kärlek, vänner, familj och jag,  kan inte bli annat än bra!

Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar