onsdag 31 augusti 2011

Krav

Alla har vi olika måsten i livet och krav ställs på oss dagligen. Man måste många gånger leva upp till någon form av idyll. Som mamma måste du vara den bästa mamman å det kan bara andra mammor som anses sig vara supermammor avgöra om du passar in eller inte. Man måste vara en vän och kärleksfull själ som skänker bort sitt liv till andra. Alltid ställa upp och alltid offra sig för andra, för det finns ju dem som kräver att du ska göra allt för dem, för på något konstigt vänster så är de värda det. Det är här jag hissar mitt finger, slickar på det och säger fuck off! 

För att vara en bra mamma räcker det att du älskar dina barn, skyddar dem från ondo och gör allt för dem som du anser vara rätt. Sen kan mycket bli fel på vägen men om vägen är gjord av kärlek brukar det liksom ordna upp sig! (Så vidare du inte är Fritzl och tror att kärlek till din dotter betyder att ha ett förhållande med henne och skydda henne från omvärlden genom att låsa in henne, men det är ju en annan historia). 

Sen har vi ju gruppen med människor som är så himla mycket bättre än alla andra? Ja bara undrar lite lätt. Vad tror ni att ni har gjort för världen som gör att ni ska få glida banan å ha en liten egen flock med människor som tycks offra allt för er välbefinnande? 

Nä vet ni vad. Jag är en av dem som tror på att ärlighet varar längst. Jag har aldrig varit otrogen (i hela mitt liv). Jag är omtänksam och försöker ställa upp för de som förtjänar det. Jag tror på rättvisa. Jag tror inte att våld löser några som helst konflikter överhuvudtaget och att om man dödar alla onda så blir värden till ett bättre place, det är rena rama hyckleriet, vem har helt plötsligt förvandlats till mördare då? Skit ska kanske skit ha men man får varken spotta eller sparka på någon som redan ligger ner. Finns Gud? Ja det kan man undra med tanke på allt elände här i världen. Nu har de ju till och med stoppat produktionen av porr i USA efter en skådespelare testat sig HIV positiv, skandal! Var fan är världen på väg?!

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar