söndag 14 augusti 2011

Barnledig helg

Den varannan vecka barnlediga helgen kantas av arbete får bådas del. Hårt liv man lever. Ja, så är det. För att krydda denna hårda livs stil (ironin is back in buisness) tog vi oss en liten promenad in i de mörka skogarna av Hälgeröd igår. Jag, Martin, vår tygkasse och en flaska vin! Svamp letades och svamp fanns. Paus fick de bli längs sjökanten på ett berg. Det är livskvalité, big time! Att inte vara bunden av någon eller något för en timme eller 2 gör att allt det andra liksom är värt det. Det gäller ju oxå att ta vara på den lilla tiden i frihet man har! :)

Ungarna är fantastiska men det är ju inte utan viss utmattning man ibland somnar på kvällarna efter 5 barn tömt sina lager på energi. Dessutom är det ofta man somnar efter att 8,5 timmars pass på jobbet utan att ha satt sin röv på en stol under hela dagen, som man oxå somnar av utmattning. Att livet är spännande och roligt gör så man mäktar med, dock hade semester vart fantastiskt skönt vid närmare eftertanke, men man kan inte få allt här i livet och tur är kanske det! ;) Nä nu ska jag ta min sargade kropp ur sängen, blev brutalt slicead av Ninni går, då jag vänligt och snällt försökte rädda henne från döden. Kaniner fattar tydligen inte så bra och tyckte jag var en idiot. Hela min bröstkorg och en brötvårta är nu märkta för livet och blodet det spruta. Men Ninni, ja hon är räddad å säker. Dags att käka frulle och fara mot nya äventyr... eller ja, mot jobbet alltså! :) Vi håller tummarna för en lugn dag på sjukahuset i skogen... yeah my ass. ;)

Puss på er å en kram med! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar