söndag 7 augusti 2011

Äventyr

Hela livet är som ett ända stort äventyr. På vägen möts vi av både glädje, sorg, skratt och gråt! Vissa saker önskar vi aldrig hänt. Vissa saker önskar vi händer igen. Kommer ni ihåg önskan om att den dära personen vi var så vansinne förälskade i under skoltiden bara skulle ta sitt förnuft tillfånga och välja rätt! Eller ångesten om att vi i tonårsstimmet valde fel och önskade oss minnesförlust, inte heller bara för oss själva utan även för alla runt omkring? Eller kanske bara vi önskar att hela livet tagit en annan väg? 

Det finns mycket i mitt liv som jag önskar ogjort. Det finns mycket som jag kan tänka tillbaka på och känna extrem ångest inför, de saker som man önskar aldrig hänt. Fast å andra sidan är det väl just dessa händelser som till stordel är med och formar oss. De ångestfyllda snestegen i livet är väl de vi lär oss av? Det finns oxå väldigt mycket i livet som man aldrig skulle byta bort! De bästa i livet kanske inte kommer gratis. Det kostar att ligga på topp och det kostar att få det man vill. Nu menar inte jag att man ska skada andra längs vägen för att få det man vill utan att det kanske krävs mer möda och svåra val för att komma dit man vill. Att det krävs uppoffring för den egna personen. Att vägen till lycka inte alltid är enkel, inte heller alltid självklar. Inte alltid blir det som man tänkt sig och inte heller kanske är det man tänkt sig som alltid blir bäst.

Livet blev inte riktigt som planerat och vet ni vad? Det är jag sååååå jävla glad för! Å andra sidan har jag iofs aldrig haft någon direkt plan, jag har liksom glidit med och försökt att göra det bästa av situationerna, ibland har det blivit as bra, ibland katastrof. Att ställa frågan varför har jag kommit framtill är både dumdristigt och självplågande. För vem av oss har inte suttit i ett litet hörn, lipat så ögonen blöder och frågat oss VARFÖR?! Blod, svett och tårar inget emot lycka, skratt och kärlek! Ibland måste man kunna se bortom molnen för att skymta solen! Klyschigt värre! :)

Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar