onsdag 24 augusti 2011

Det var ett himla tjöt

Jag undrar är det inte olagligt att hålla sina barn från skolan? Det står i en viss tidning om en hel skolklass med elever som skolstrejkar pga en lärare ingen vill ha. Hur tror ni den stackars läraren mår? Hon kommer verkligen kunna göra ett bra jobb efter detta påhoppet. Och om hon nu blivit arg och skrikit på sina elever vid tidigare tillfällen kanske man skulle kunna ge läraren förslag på andra metoder att använda...? Jag minns när jag gick i mellanstadiet och vi fick en vikarie som vi ville knäcka och 20 barn i en klass bara vände sig emot denna. Inte så häftigt längre att vara lärare då och inte heller så lätt att göra sitt jobb då heller. Den stackars vikarien vi då hade, gick från klassrummet gråtandes och kom aldrig mer tillbaka, jag vill bara påpeka att barn kan vara mycket elaka små varelser speciellt när de är samlade i flock. 

Nu vet ju inte jag vad som är gjort eller vad som är sagt men kanske skulle man gå till botten av problemet istället för att frysa ut en annan människa på detta sätt. Klart att alla barn förtjänar en bra lärare som kan lära dem det som de behöver inför framtiden men då jag talar från erfarenhet sårar det lätt ur. Å föräldrar är hemska  ibland. Eftersom jag är mamma till 2 barn en i skolan och en på dagis så vet jag hur upptrissat saker kan bli och hur synd det i dessa fall blir om personalen som oftast bara försöker göra sitt jobb och det är på bästa sätt enligt förutsättningarna de besitter. Hysteriska föräldrar är ofta förklaringen till hysteriska barn. Sist jag kolla var de lika olämpligt med mobbning bland barn som mobbning mellan vuxna. Kan kanske vara bra att tänka på ibland. Och ibland blir det fel, det blir det för oss alla och förtjänar inte alla en andra chans?

Sen kanske läraren i fråga är djävulen själv, inte vet jag? Men de finns även de av god karaktär och älskvärdhet som blir felaktigt behandlade, mestadels pga av att en hysterisk förälder tolkat fel eller är själv en av djävulens avkommor och finner njutning i att trycka ner andra. Sen har vi gruppen där kritisera andra är det ända som verkar viktigt i livet och ett måste för att själv som människa må bra. 
Tips! Till dem med negativ anda. Sluta vara surfittor och se till att få ett rejält ligg så ska ni se att livet blir lite ljusare! ;)

Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar