onsdag 10 augusti 2011

Död åt bitterfittan!

In min lilla hjärna bubblar det å pyser angående det mesta. De senaste har huvudet mitt spytt en del galla över lite och myket. För det första, va fan är det för fel på folk? Den frågan har jag nog ställt mig dagligen gällande både dum norrman, galna jävla förstörarerister i London å den dagliga kvoten människor man stöter på! Hur tror man att ha ihjäl en massa människor gör så man ska lyckas i livet?! Lille vän, du kommer aldrig mer nånsin få lyckas med någonting, inte ens ta ditt liv som du kanske om ett tag inser att det vore en fin idé. Inte heller kan jag påstå att spåra ur och tutta eld, slå sönder och plundra heller sätter någon på pluskanten å förresten vem var det som hade felat? Jo det var en dödsskjutning av en oskyldig, då undrar jag hur tror man att budskapet om att det var mindre bra ska nå fram om man själv förstör för de oskyldiga? Bränner ner deras bilar, plundrar deras butiker och förstör för den enskilde lilla människan, HALLÅ, vart i detta sammanhang tror man på allvar att man är bättre än de som felat från början?

Sen har vi människan här å nu. Människan i vår omgivning som tror sig vara lite mer än någon annan. Människan som helt klart är värd lite mer... Herrevärld, inse att världen inte kretsar runt dig och inse att det finns dem som både har det bättre och sämre än dig. Å kära du, bitterhet är en mycket otrevlig egenskap!

Nu ska det väl oxå då tilläggas efter som jag nu predikar att jag oxå kan vara en jävla bitterfitta ibland men jag är ju en medveten bitterfitta och tar dessutom inte ut det på någon annan (förrutom Martin då möjligtvis). Visst har alla rätt att vara besvikna och bittra på världen och visst är vi alla det ibland men det är oxå här vi skiljs åt. Det finns vi som ibland bittrar till oss men även inser fakta och inte låter vår bitterhet få koncekvenser för någon annan. Sen finns det ju de av den andra sorten som inte riktigt greppat det gällande gränser och vad eller vilket beteendet som är ok och inte!

Kanske bör man lite oftare tänka lite längre och inse att världen är varierande, den kan vara fin, kärleksfull och fantastisk men den kan oxå vara mörk, hemsk och kall! Kanske vore det passande att ta de fina stunderna i akt för du vet inte hur länge det varar.

Positiva Jenny stämplar ut! Over and out, baby! Tjing tjing å puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar