tisdag 16 augusti 2011

Abstinensbesvär!

Det värsta med att spara pengar är att man ganska snabbt drabbas av abstinensbesvär, shoppingabstinensbesvär, eller ja, jag i vart fall! Jag har till och med börjat drömma om div. klädesplagg, tapeter, nytt badrum och Ikea. Ikea min kära vän du finns i mina drömmar, jag har inte glömt bort dig. För varje dag som går kommer jag på saker som behövs inhandlas och det känns som att det även måste ske NU!, för annars kanske världen går under eller så kanske det inte är så alls?! (Svårt att hålla isär vad som är verklighet och inte... ;)) Det har till och med gått så långt att jag längtar efter att få storhandla mat. Vi sätter punkt där och jag säger inge mer. 

Vilken värld vi lever i! Mitt sinne drömmer om att få göra slut på pengar och på andra sidan jorden kämpar de för att överleva dagen. Ibland skäms man lite, fast att världen ser olika ut och att vi alla har olika förutsättningar och mål det vet vi ju. Hade det funkat med en värld där alla levde efter samma standard och alla ägde lika? En seriös fråga man i en värld i ekonomisk kris kan ställa sig. Vill vi verkligen gör världen rättvis kanske det krävs mer att ett bidrag på 100 kr i månaden?! 

Att människors öden ser olika ut, är bara dagens sanning och alla öden går inte att ändra på hur mycket vi än försöker. Bara inom jobbet tycker man sig varje dag träffa på orättvisa livsöden och där vissas lidande berör mer än andras. Kanske just för att de ter sig så orättvisa och människor oskyldiga lidande sätter sina spår. Vårt gemensamma mål i livet: att födas och att dö. Sen vad som händer längs vägen skiljer sig mycket. 

Nä borde väl svälja min abstinens, ta en karta Oxascand och vänta till abstinensen lägger sig. ;) Å skämmas lite för mitt tillsynes egoistiska tänkande. Dock, i en hård värld krävs viss egoism ibland, annars hade jag nog inte heller överlevt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar