torsdag 7 juli 2011

Saknar grodorna!

Saknar mina små grodor. I dag har de varit hos sin pappa i 6 dagar och 10 dagar återstår. Det är tomt å kallt utan de små liven! Pratade med prinsessan i telefonen härom dagen då hon tyckte att det var läge att komma hem till sin säng, fast det var ju förvisso innan pappa hade informerat henne om att det fanns glass i kylen. Men visst svider det något bedrövligt i ens särgade mamma hjärta. Erik lever lyxliv med allt en 7 åring kan önska sig så han får jag väl dra hem sen... Å andra sidan har de ju sommarlov och slipper både fritids och dagis under 2 veckor när man som mamma jobba hela sommaren för 5:te året i rad utan semester... Självdestruktiv? JA!



Snart åter till worket vi fara. Ja vad vore livet utan arbete? Ett liv med bara ledighet kanske inte vore något liv alls?! Å pengar, tänk att ha det i överflöd, så man slapp arbeta... kanske bara glida runt lite, gästspela lite om man en dag skulle känna sig lite extra jobbsugen. Kanske köpa en villa i något varmt å fint land som man enkelt kan ta privat jetet till när lusten faller på, för vad jag har hör så bör ombyte förnöja. Å varför inte ett fint litet hembiträde som både är bra på det ena och andra. Å då det är dags för lite nya outfits så stänger hela varuhuset för att man ska kunna få en riktigt bra överblick innan man slår till... gäller ju att klä sig bekvämt å snyggt när man glider runt i sitt privatjet.

Jag och min fantasi tar några steg mot duschen för än är fantasin inte verklighet, (hade ju vart skönt med någon som kunde tvättat mitt hår...). Mot jobbet snart vi far, adjö kära ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar