söndag 17 juli 2011

Här sitter jag och funderar på vad det är för dag idag? Att min redan kända förvirring har eskalerat är ett faktum!  Känner mig som en dement gammal tant! Efter jobb helgen är det inte bara förvirring som är problemet utan även en släng av narkolepsi, stegrande magkatarr och viss likgiltighet. Trots helgen festligheter i stora staden Trollhättan har arbetet på den berömda akutmottagningen flutit på fint. Men som sagt dagsvill och dödstrött är man. Dock en ledig dag i morgon, härligt!

Idag har vi även hämtat hem mina små monster, som spenderat de senaste 2 veckorna hos sin far. Inga större förändringar hade skett. Jag ville gosa, Erik ville kolla datorn = normalt! Jag ville mysa, Natalie ville bara mysa med pissarna = normalt! Ja vad ska man säga? De var glada att komma hem i vart fall å tvingat dem till gos har jag, så i morgon är det som vanligt igen, HÄRLIGT! 

Apropå pissar, Harry den jäkeln har drabbats av blodtörstighet och köttar allt i sin väg! En massgrav under trappen har vi funnit där liken ligger på rad... fåglar i olika storlekar, lite blodiga, lite huvudlösa. Det senaste mordet var en iller... illern skrek, jag gick ut, illern rymde från massgraven, Harry lubba efter in i en buske, illern skrek, det blev tyst, endast Harry återvände en stund senare... Undra vad han nästa erövring kan tänkas bli? Grannens får?, ett hugg i halsen. Tar nog han dock en dag eller 2 att släpa hem fångsten. Vet inte riktigt hur jag ska få Harry att förstå att "mamma" inte gillar döa fåglar eller likstela illrar, inte heller gnagare att tugga på faller mig i smak.  Behöver någon ha dö på något, hör av er! Harry kan tänka sig ta ett extra jobb, lönnmörderi bör ju generera bra med cash!

Puss å god natt önskar jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar