torsdag 14 juli 2011

Förlossning

Idag för 7 år sedan var det meningen att Erik skulle komma till världen och så disträ och flummig han kan vara så var det ju inte, så här i efterhand, en sånn överraskning att han skulle ligga till sig och flumma lite till. Sen är väl iofs inte 8 dagar över tiden något att klaga över men efter en uppgång på 23 kg och ett par fötter stora som 2 sälar kanske det inte var den lyckligaste tiden i mitt liv. Jag tror aldrig i hela mitt liv att jag har känt mig så oattraktiv, fet och ful som när jag var gravid med Erik... mycket obehagligt! Å Ni gulliga människor som går upp en så där 10 kg, ser ut som vanligt förutom en badboll på maggen, på er är jag grymt avis!

Trots denna mardrömslika upplevelse (dock var Natalies graviditet sååå mycke bättre. En magen större än en ko men inte så jätte mycket mer kanske...?) ville man ju som sagt göra det igen. Å varför detta självplågeri kan man tänka? Ju för när valen Jenny låg där med sina värkar och vattnet gick och ungen hade planerat att anlända, ja det ni, det var det mest fantastiska i mitt liv! Med Erik sög jag lite lustgas å mådde hur bra som helst! Med Natalie mådde jag illa som satan av lustgasen, sög ingenting å det gick hur bra som helst! Tog en promenad hem från sjukhuset dagen efter, lik som inget hade hänt. Dock mer slapp än innan men det får man ju leva med. Att tajta till sig igen är ju ett senare problem! Att föda barn det är helt underbart! <3

Hade det inte varit för denna enorma magen och inga kläder i hela världen som passar å för vatten å hormoner, man gråter ju en del, så hade jag gärna fött 10 ungar till! Att genom gå en förlossning är helt underbart!

Gravid med Natalie i v 36

Puss på er, å föd mer barn det är skönt! ;) 

2 kommentarer:

  1. Du får det att låta så lätt....hmmm.. det är nära nu för mig, känner inte alls sådan lätthet inför förlossningen:/ Åh nej jag har ingen 10 kilos mage, utan är oattraktiv från topp till tå...kanske även jag får en liten kille :D
    Härligt att höra att du tycker en förlossning är underbar!!

    SvaraRadera
  2. Klart det är en kraft ansträngning men en fin sådan, å det är här jag oxå säger att smärta är en högre grad av njutning...! ;D
    Du är säkert jätte vacker det brukar gravida kvinnor vara trots att man själv känner sig som ett svullo! Kämpa på, snart i mål och med en fantastisk upplevelse framför dig, lite avis är jag måste jag erkänna! :D Lycka till! :)

    SvaraRadera