måndag 9 april 2012

Det var det...

<a href="http://www.bloglovin.com/blog/3322246/drakar-amp-demoner-det-blommar-i-asfa?claim=wec2undqzzr">Follow my blog with Bloglovin</a>Påska har kommit till sin sista dag. Så vitt jag vet är ingen varken korsfäst eller uppstånden. Nog för att man faktiskt vart sugen på att korsfästa både en och två, men det är ju inte lagligt, om jag förstår det hela rätt. Jag måste ju ändå säga att det flutit på fint, jag har jobbat HELA påsken och går på sista rycket i natt, dock har jag ändå hunnit med att fira lite granna i goda vännerslag. Kan ju kanske inte påstå att jag var jätte motiverad igår men... dessutom vart det en mycket intensiv kväll/natt som akutsjuksköterska. De ynka ob-tillägget har man ju i vart fall gjort sig förtjänt av. Undra vad jag ska göra med all cash?! Man blir ju så vansinnigt rik som sjuksköterska.

Det stod en fin liten artikel i en kvällstidning om en viss händelse, jag skulle bara vill säga att det är skrämmande vad lite det är som är sanning i artiklarna vi blir matade med. Fanns ju inte ett rätt gällande den händelsen, möjligtvis var bilden tagen på plats men annars fanns det inte så mycket annat som stämde. Tänk att vi ändå, eller i vartfall jag "tror" på det man läser... Btw så har jag in princip slutat se på nyheter och läsa tidningen, man blir ju fan inget annat än deprimerad, jävla röv värld vi lever i.

... å sen hade vi ju oxå lilla Robban som blev uppäten av varg. Stackars Roddan och vad göra åt problemet? Hade någon elak varg käkat upp Molly hade jag personligen ätit vargen, å sen kan man ju fråga sig oxå hur länge det dröjer innan ett barn hamnar i kläm? Jag har alltid och är nog fortfarande ganska neutral i frågan, dessutom tycker jag att vi ska främja alla djur även de som jagar andra. Det är viktigt att bevara och värna om djur och natur. Men man kan ju fråga sig vart gränsen går? När rovdjuren börjar äta tamdjur på tomten är det inte lika trevligt längre, tycker i var fall inte jag. Fast å andra sidan skördar människan fler offer än vargen så vi kanske ska börja utrota oss själva oxå...?

God fortsättning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar