fredag 6 april 2012

Ostabil.

Då vart det den långa fredagen idag... Den ska sprenderats på jobbet, jätte kul verkligen då många av oss visst anser att denna dagen bör firas lite extra. så att säga med pompa å ståt. Trodde det var sorgens dag men alla verkar jävligt glada... lille Jesus är det få som tänker på. Nå väl, hade jag vart urtjänst hade jag nog firat ja med! Skål på er.

Gårdagen spenderades med ett panikstäd då Jenny här jobbat natten, vaknar till ett mindre städat hem och får ren å skär panik. Det bästa är att det kanske inte egentligen är hela världen men i mitt trötta tillstånd är det ALLT! Jag hatarhatarhatar när det är stökigt och orent. Det är ju inte heller så att jag är full av energi och kan städa allt i ett svep, snabbt å lätt. Nä då, jag är ju aptrött efter en helnatt och 5 timmars sömn. Det enda jag vill är likt ett litet barn att sätta mig i en lite hög å lipa och ropa efter mamma för att jag inte får som jag vill. Jag fixar iordning ett rum, mår gott. Går in till i nästa... jag känner att jag ger upp, tycker så jävla synd om mig själv, plockar sak efter sak, har gråten i halsen och slänger ur mig det ena könsordet efter den andra, jag hatar när det är stökigt. Var är Martin?!?! Och varför är det  så svårt att ställa in orendisk i maskinen!?!?! (det står 2 glas på diskbänken...). Vem har kissat på ringen och VARFÖR är det inte bäddat i barnens sängar? Vem har lagt lego i vardagsrummet, jag hotar med att dammsuga upp det, problemet är att ingen är ju här...

Note to myself and the family- se för helvete till att det är iordning kvällen innan Jenny jobbar natten. Det är ohälsosamt att leva med en eldsprutande drake, man kan dö.

Fuck, nu måste jag dra! Trevlig helg alla där ute, remember: Lagom är alltid bäst! Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar