tisdag 3 april 2012

Blablabla och lite djupshit...

Här sitter jag. Trött som vanligt och sliten, orka göra nått. Har förvisso hängt en maskin tvätt och kastat i en ny, dock ser tvättstugan ut som en krigszon då den är belammrad av lik- (kläd) delar högt å lågt. Fy fan, finns det något så tråkigt som tvätt? Förutom dammsugning då... vill ta mitt liv varje gång jag tvingas kasta igång dammsugarmonstret. Jag avskyr verkligen att dammsuga. Det är dock dåligt för min hälsa då jag förgås när det är stökigt och skitet. Jag klarar vekligen inte av det, vilket gör det hemskt tråkigt att jag oxå i samma veva hatar dammsugaren, inte direkt så jag kan skura bort allt, tar ju ett halvår att skura utan att dammsuga först. Jag gillar att skura och dammtorka (blöttorka), det är underbart, rent och gott, härligt!

De senaste dagarna har jag blivit brutalt uppkäkad av något blodsugande monster! Hade en trevlig (inte!!!) arbetskamrat som lite snällt föreslog att det kanske rörde sig om vägglöss och skrattade grymt. Ja, tack för den televerket. Sanering av hela sovrummet var ett faktum. Dock återfanns varken någon lusjävel eller spillning så det är bara att återgå till teorin om mygg. Jag är känslig som attans för myggasen och det är ju självklart att de då ska älska mig, vad annars. Får blaffor utan dess like och kliar sönder mig. Intar alias prickigkorv. Snygg.

Jag är ledig idag, behövligt. Vart en lugn helg på jobbet men dock en tragisk och känslosam helg. Man påminns ganska ofta på de mest grymmaste sätt att livet är så skört. Det finns så mycket som känns så orättvist. Många av oss tror ju på ett högre väsen, Gud eller liknande. Då kan man ju oxå ifrågasätta hur denna Gud värderar livet då oskyldiga och försvarslösa ska tvingas sätta livet till. Gud i mina ögon är en brutal jävel som inte bryr sig om annat än sin makt om han nu finns... För hade Gud vart en hyvens kille hade livet för de svaga och oskyldiga sett annorlunda ut. Den högre makten är bara ett sätt för människan att lägga ansvar på någon annan så att man som liten själ slipper det själv. För om exempelvis Gud styr livet har ju inte mina handlingar någon betydelse, inte heller kan då jag hållas ansvarig för dem, eller?

Jag behöver nog en kaffe till... Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar