fredag 16 mars 2012

Welcome to happiness!

Nog för att det finns mycket skit att begrunda i livet. Det sista kilovis av detta känns det som, men man får inte glömma glädjen här i livet. Jag är ju inte bara en förbannad, manisk och pessimistisk kvinna, jag har ju även en del godhjärtade tankar och visioner. Jag älskar känslan av kärlek, när den kommer sköljande över mig helt plötsligt och utan förvarning. Jag blir helt varm i kroppen och livet är inget annat än perfekt. Ibland är man bara så full av skit att man liksom glömmer bort att älska och ta vara på det värdefulla.

Du tar en titt in i vardagsrummet, vilket btw är belamrat med leksaker från golv till tak trots att det ska vara ett leksaksfritt utrymme. Det ligger 2 små barn i högar, ett stycke har somnat och ligger lite förvriden i en mindre bekväm posé och den andra ligger utslagen och kollar tv. Smutsiga är de då den ena har ketchup i HELA håret och den andra har en måltid sparat på ena kinden. Smarta barn då man aldrig vet vad som ska hända i världen, så det är bäst att hamstra lite mat medan man har chansen. De är små, de är små smutsiga monster men de är våra små monster och fantastiska sådana! De måhända att de målar bilen med sten, rullar runt och äter lera, färglägger varandra och omgivningen med tusch, karvar lite i parketten, jagar varandra med kniv och klättrar upp på tak and so on. Men de är ju bara så söta och helt underbara... när de sover. :) De växer så fort, innan du vet ordet av kallar ingen dig för mamma längre utan du blir omdöpt till morsan, farmor eller kanske bara kort och gott, kärringen. Underbart.

Jag är lycklig (nästan alla dagar i veckan)! Det är ju för fasen FREDAG! <3 Love life!

Puss



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar