torsdag 29 december 2011

Torsdag kväll.

Torsdag, mörkt, kallt. Tittar på någon skit på tv, granen står här brevid å barrar, ungarna sover, Martin glor på tvn och jag är hungrig. Är det bara jag eller är hela världen konstant trött? Är det vädret? Depressionen är snart ett faktum, stackars omgivningen säger jag bara. Förra veckan av PMS kantades av mig, inte alls så jätte glad. Man kunde lätt missta mig för en eldsprutande drake med något hårt fast kilat i arslet. Spottade jag inte gift satt jag i ett litet hörn å lipade. Är det vädret som gör det? Om jag får önska mig en sak önskar jag mig: LJUS! Det är ta mig fanemig mörk när du vaknar, märkt när du käkar lunch, mörk när du kommer hem, trots att kl bara är 15.30, det är konstant mörkt. Hata mörkt. Det var någon på jobbet som sa att vi nu går åt ljusare tider, ja vart då då undrar jag?

Det är så mörkt att jag inte ens kan finna något vettigt att skriva för musten har runnit ur mig. Fan, jag måste duscha oxå... Jag tänkte idag när jag satte mig framför datorn att jag skulle skriva något fint och genomtänkt, vart de tog vägen vet jag int. Trots PMS, skit väder å tråk så har det varit en fin jul trots allt. Och nu får vi väl se framemot ett härlig nytt år! Kan jag inte få vår nu önskar jag mig i vart fall ett par decimeter snö så det blir lite ljus i tillvaron! Tänker att det är bäst att ta något att äta, tvaga mig, kasta in handduken och pussa på dem jag älskar!

Kram på er och gott nytt om vi inte hörs innan! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar