torsdag 1 december 2011

Jag har tänkt lite.

Då var vi här igen. Det var länge sedan sist. Det är mycket omkring som suger energi så tyvärr blir energin till att skriva visa och stora tankar satt åt sidan. På detta vis kommer jag aldrig kunna erövra världen! What to do? Kanske måste jag säga upp mig from work för att kunna skriva fina filosofiska tankar hela dagarna eller så får jag helt enkelt acceptera att det ibland finns viktigare saker att gre i. 

Jag har tänkt lite. Jag tänkte häromdagen att jag måste skriva hur underbar världen är och hur mycket jag älskar människorna i den. Samt hur tacksam jag är för att jag är jag och för att jag har det jag har. Sen svepte en annan vind in över mig. Det blev lite svartare, lite mörkare. Jag blir bara besviken ibland helt enkelt. Besviken på världen, besviken på människorna i den. Man blir ju liksom det ibland, för det är så jävla mycke bullshit going on, tanter som inte får mat, barn som far illa, människor som ibland inte har förmågan att se något annat än sig själva. Jag tänker bl.a. på gubbarna i toppen som inte förtjänar annat än ett straff i julklapp. Kanske vore det på tiden att införa dagens straff. Jag gillar straff, skulle gärna kunna vara ansvarig för den avdelningen, å vilka skönt, goa å saftiga straff vi skulle kunna få se... Sen har vi oxå den lilla människan som man stöter på i vardagen som faktiskt verkar glömt att det finns mer människor på jorden. Vad hände med empatin och förståelsen? Vem förtjänar att stå i centrum? Är det en människa eller är det alla vi tillsammans? Vem förtjänar kärlek? Vem förtjänar mat? Värme? Respekt? Sen tänkte jag, kanske får jag helt enkelt acceptera att min lott i livet kanske handlar om att bära andras skit. Kanske för att jag är ganska bra på det, stark rygg som fasen. Eller så kanske för att det är en del i att göra gott. Å jag vill göra gott, det är liksom lite av mitt mission, det är jag å han den där ni vet! 

Jag älskar livet, önskar att fler gjorde det. Önskar oxå att fler fick chansen att älska livet lite längre. Det är underbart, bara så jävla tråkigt att man ibland ödslar bort värdefull tid på att vara arg och besviken på världen och människorna i den. 

Jag har ätit pepparkakor idag, förebyggande syfte! Gott var det oxå! På jul ska man vara snäll, hela det övriga året oxå faktiskt! Tänk på det ni som sitter på era höga hästar och beslutar och bestämmer över oss andra som om vi på något sätt vara av annat värde. 

Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar