måndag 12 december 2011

Lucia i antågande

Tiden den bara springer iväg. Jag undrar allt för ofta vart livet tar vägen. Känns som imorgon redan är förbi. Det är faktiskt lite ångest framkallande när man känner att livet rinner ifrån en. Är det åldersnoja jag fått? Fast jag är ändå inte "rädd" för åldern utan mer bara att man vill hinna med så mycket, göra så mycket, uppleva. Tiden att njuta av livet känns inte direkt självklar när man jobbar som en lite blå, har en flock med barn, å 1000 andra ting att utföra. Det känns inte ens som man ibland har tiden att vara en bra mamma. Nu är jag ganska realist och har ganska starka värderingar och tror på mig själv. Jag vet att jag är en bra mamma och att vara en bra mamma är inte att ge sina barn allt i världen utan att finnas där för dem i ur å skur. Att vara en trygg mamma, en kärleksfull mamma är ju det som i slutändan väger mest. Det andra roliga man ibland då hinner hitta på och göra det är ju liksom lite av bonusen.

Som sagt, redan lucia eller ja imorgon. Ska redan nu ut på äventyr. Lussefirande på dagis för Joel och Natalie... Mummsigt väder kan man ju tycka då dagis alltid firar lusse utomhus... :'( Åh, jag hatar verkligen regn och rusk!!! Man blir bara blöt och äcklig, stackars mig, stackars barn! Som tur är springer ju tiden iväg så det lär väl snart vara över... ;) Det var hemskt fint förra året då det var kallt å snö, kommer säkert vara lika fint idag trots bedrövligt väder, ska försöka att inte drunkna i en vattenpöl.

Mysig Lucia på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar